Klachtenformulier

Om klachten te registreren en hun afhandeling te monitoren, kun je gebruik maken van allerlei computerprogramma’s. Er zijn mooie, zeer uitgebreide systemen commercieel verkrijgbaar. Ook is er ons gratis programma Klachtenregistratie. Wil je (op sommige plaatsen in je organisatie) niet digitaal werken? Dan kun je natuurlijk ook een papieren formulier gebruiken. Dat kan er bijvoorbeeld zo uitzien:

Klachtenformulier

Klacht ontvangen
Door medewerker:

Op datum:

Betreft klant:

Naam indiener:
Contactinfo indiener:
📞
✉️

Soort klacht:
🔲 bejegening door medewerker
🔲 verkeerd product geleverd
🔲 beschadigd product
🔲 te laat geleverd
🔲 te veel geleverd
🔲 te weinig geleverd
🔲 onjuiste factuur
🔲 overig, namelijk:
Omschrijving
Afhandeling
Behandelaar: Deadline:
Oorzaak:

 

Directe maatregel:

 

Structurele maatregel:

 

Afhandeling afgerond op datum:

NB: Dit formulier sluit in terminologie aan op Klachtenregistratie. Je kunt het (bovenste deel van het) formulier dus ook gebruiken om informatie over klachten op papier te verzamelen en de verdere afhandeling via het programma te doen.

💡 Tip: wanneer je Klachtenregistratie downloadt, krijg je niet alleen het programma toegestuurd, maar ook een serie e-mails over het gebruik ervan. De tips in die e-mails zijn ook voor het formulier van toepassing!

Heb je behoefte aan wat gerichte ideeën over het vastleggen en afhandelen van klachten? Neem dan contact met ons op. We helpen je met alle plezier met raad en/of daad verder op weg!
Scroll to Top