Om klachten te registreren en hun afhandeling te monitoren, kun je gebruik maken van allerlei computerprogramma’s. Er zijn mooie, zeer uitgebreide systemen commercieel verkrijgbaar. Ook is er ons gratis programma Klachtenregistratie.
Wil je (op sommige plaatsen in je organisatie) niet digitaal werken? Dan kun je natuurlijk ook een papieren formulier gebruiken. Met het onderstaande klachtenformulier kun je eenvoudig klachten vastleggen. Je kunt er alle noodzakelijk informatie over klachten kwijt.
klachten vastleggen met dit formulier
Klachtenformulier |
|
Klacht ontvangen Door medewerker: Op datum: |
Betreft klant:
Naam indiener: |
Soort klacht: |
Omschrijving |
Afhandeling |
|
Behandelaar: | Deadline: |
Oorzaak:
|
|
Directe maatregel:
|
|
Structurele maatregel:
|
|
Afhandeling afgerond op datum: |
Tips van Diederik
(1) Dit formulier sluit in terminologie aan op Klachtenregistratie. Klachten vastleggen kan dus ook met het (bovenste deel van het) papieren formulier, waarna je de verdere afhandeling via het programma doet.
(2) Wanneer je Klachtenregistratie downloadt, krijg je niet alleen het programma toegestuurd, maar ook een serie e-mails over het gebruik ervan. De tips in die e-mails zijn ook voor het formulier van toepassing!
Heb je behoefte aan wat gerichte ideeën over het vastleggen en afhandelen van klachten? Neem dan contact met ons op. We helpen je met alle plezier met raad en/of daad verder op weg! |