Hulpmiddelen

Leveranciersbeoordeling

ISO 9001 eist in veel woorden dat belangrijke leveranciers worden geëvalueerd (net als EN 15224 en HKZ). ‘Belangrijke’ leveranciers zijn personen en organisaties die direct invloed hebben op de geleverde kwaliteit. Dat evalueren, dat beoordelen van leveranciers moet tijdens het selecteren van de leverancier gebeuren. Én het moet in de […]

Lees verder  »

Hoe noteer ik afwijkingen?

Afwijkingen zijn een beginpunt van structurele verbeteringen. Om verbeteringen in gang te zetten moet je dus afwijkingen noteren. Anders weet je namelijk al snel niet meer dat een afwijking zich heeft voorgedaan. Het lastige is: wanneer een afwijking zich voordoet, zal men die vooral meteen willen oplossen. Vastleggen voelt al […]

Lees verder  »

Keuringsblad

Soms is het belangrijk of handig om controles van je producten of diensten expliciet uit te voeren. Of zelfs om de keuring, de controle, vast te leggen. Een keuringsblad (je kunt het ook een keuringschecklist noemen) is dan een eenvoudig en praktisch hulpmiddel. Grote producten (denk bijvoorbeeld aan een nieuw […]

Lees verder  »

7 eenvoudige gereedschappen voor verbetering

Als je de processen in je organisatie wilt verbeteren, zul je moeten onderzoeken en analyseren hoe het er tot nu toe aan toegaat. Er staat je daarvoor een enorm scala aan gereedschappen voor verbetering ter beschikking; de een nog veelzijdiger en geavanceerder dan de ander. Vaak is simpel echter beter […]

Lees verder  »

7 nieuwe gereedschappen voor verbetering

Om resultaten inzichtelijk te maken, worden meetinstrumenten gebruikt zoals beschreven in zeven simpele gereedschappen voor verbetering. Die gereedschappen zijn vooral kwantitatief van aard. Om te verbeteren is het echter ook nodig om ook kwalitatieve eigenschappen en verbanden te onderzoeken. Daar zijn de zeven nieuwe gereedschappen voor verbetering hieronder voor bedoeld. […]

Lees verder  »

Voorbeeld klachten vastleggen: klachtenformulier

Om klachten te registreren en hun afhandeling te monitoren, kun je gebruik maken van allerlei computerprogramma’s. Er zijn mooie, zeer uitgebreide systemen commercieel verkrijgbaar. Ook is er ons gratis programma Klachtenregistratie. Wil je (op sommige plaatsen in je organisatie) niet digitaal werken? Dan kun je natuurlijk ook een papieren formulier […]

Lees verder  »

Klachtenregistratie

Klachten vastleggen en afhandelen hoeft niet ingewikkeld te zijn! Download Klachtenregistratie en ervaar het zelf. Download Klachtenregistratie Waarom geven wij Klachtenregistratie gratis weg? Klachten (terecht en onterecht) van je klanten, opdrachtgevers en afnemers bevatten belangrijke informatie over hun mening. Ook wijzen klachten op knelpunten in je organisatie. Daarom is het […]

Lees verder  »

Vragen over Klachtenregistratie

Staat uw vraag er niet bij? Stuur ons dan een bericht, en u krijgt persoonlijk antwoord. Voor welke besturingssystemen is Klachtenregistratie geschikt?Er is een versie voor Windows en voor Mac OS X. Hoe installeer ik Klachtenregistratie?We hebben een stap-voor-stap installatie-instructie geschreven. Desondanks toch nog vragen? Mail het ons. Kan Klachtenregistratie […]

Lees verder  »

Klachtenregistratie installeren – een handleiding

Op deze pagina lees je hoe je het programma Klachtenregistratie moet installeren op Mac of Windows. Heb je desondanks of anderszins nog vragen? Kijk dan eens op de pagina met veelgestelde vragen. Klachten van klanten, opdrachtgevers en afnemers bevatten belangrijke informatie over hun mening. Om deze informatie eenvoudig te kunnen […]

Lees verder  »

Risico-matrix

Afwegingen om nieuwe markten te betreden, nieuwe producten te voeren of te ontwikkelen, enzovoorts, worden geregeld op basis van gevoel genomen. In veel andere gevallen worden per keer criteria vastgesteld, waarbij vooral de marktpotentie en financiële kengetallen een rol spelen. Het kan echter handig zijn de beslissingscriteria vooraf, los van […]

Lees verder  »
Scroll naar boven